Samorząd szkolny

 Samorząd szkolny w roku szkolnym 2016/2017

 

 

18 września odbyło się w naszym Ośrodku, spotkanie uczniów, którzy reprezentowali samorządy swoich klas.  Głównym celem było wybranie Samorządu Uczniowskiego na nowy rok szkolny. Spośród delegatów,  po tajnych wyborach i jawnym przeliczeniu oddanych głosów wybrano siedem osób. Będą oni reprezentowali społeczność uczniowską i angażowali się codzienną działalność naszego Ośrodka. Oto oni:

Natalia Koslowska - przewodnicząca

Aleksander Linowski - zastępca

Patrycja Kokorzycka - zastępca

Agnieszka Urbanek - członek  samorządu

Paulina Walczak - członek  samorządu

Sebastian Pieprzyk - członek  samorządu

 

 

PLAN PRACY SAMORZĄDU SZKOLNEGO 2016/2017

 

1. Aktywne uczestnictwo Samorządu Szkolnego w życiu Ośrodka :

-       ścisła współpraca z dyrekcją i pedagogiem szkolnym

-       współdziałanie we wszystkich projektach zespołu wychowawczego

-       eksponowanie sztandaru szkoły

-       organizowanie apeli samorządowych  :

-       informowanie o bieżących wydarzeniach z życia szkoły

-       informowanie o sukcesach uczniów

-       ocenianie wypełniania obowiązku dyżurowania

-       przestrzeganie Regulaminu Szkoły oraz Praw i Obowiązków Ucznia

-    stymulowanie do zachowywania bezpieczeństwa w trakcie pobytu w szkole i poza nią oraz zachęcanie do prospołecznych i prozdrowotnych postaw

-  cykliczne organizowanie tzw. apeli wychowawczych dotyczących ściśle zachowania uczniów w szkole

2.  Samorząd Uczniowski szansą indywidualnego rozwoju

-       przeprowadzenie wyborów do Samorządu Uczniowskiego

-       reprezentowanie społeczności uczniowskiej

-       pełnienie określonych funkcji (przewodniczący, zastępca, członek, sekretarz, dyżurny, poczet sztandarowy)

-       czynne uczestnictwo w apelach samorządowych

-       ustalanie i monitorowanie poziomu wykonywania dyżurów szkolnych

-       organizowanie comiesięcznych narad samorządowych

-       współpraca z innymi samorządami szkolnymi

-       pełnienie funkcji wolontariuszy w trakcie różnorakich imprez szkolnych i pozaszkolnych

-       wykazywanie inwencji i samodzielności w trakcie organizowania:

¨      Andrzejek,

¨      Walentynek,

¨      Konkursu promującego zdrowy tryb życia,

¨      Pokazu historyczno - patriotycznego oraz

¨      Uroczystości pożegnania uczniów kończących szkołę

-       swoją pracą i zachowaniem dają przykład innym

3.  Współpraca z innymi samorządami szkół i placówek oświatowo  – wychowawczych oraz stowarzyszeniami na rzecz osób niepełnosprawnych w ramach tworzenia wspólnych projektów, grantów, a także organizowania imprez i wyjazdów poznawczo – integracyjnych.

Opiekun Samorządu Uczniowskiego : Tadeusz Rybski

 

 

  • Organizacja wyjazdów poznawczo – rehabilitacyjnych, których priorytetowym założeniem jest uspołecznianie i usamodzielnianie uczestników :

 

1. Wetlina – Bieszczady 28.07 – 9.08.2004, 9 osób ( D. Czymek, W. Ratuszny, D. Zawadzki, A. Dombrowska, K. Krajewski, I. P. Pinkowskie, E. Kołodziejek, A. Awarski )

2. Wetlina – Bieszczady 26.06 – 7.07.2005, 8 osób (E. Kołodziejek, K. Krajewski, B. Łojowska, P. Pinkowska,  M.W. Ratuszni, D. Straszewski, S. Wiąch )

3. Suwałki / Puńsk 26.06 – 7.07.2006, 10 osób (A. Awarski, D. Czymek, A. Dombrowska, E. Kołodziejek, K. Krajewski, P. Pinkowska,  P. Pufelska, W. Ratuszny, J. Siciński, D. Straszewski,)

4. Tczew - Trójmiasto - Malbork 29.05 – 31.05.2007, 8 osób (D. Czymek, A. Dombrowska, J. Figiel, M. Hogiel, A. Kucharska, D. Pufelski, P. Sochacki, S. Ziemba )

5. Zakopane 30.04 – 6.05.2008, 10 osób (A. Awarski, M. Gandziarowska,  A. Kucharska, M. Marach, P. Pinkowska D. Pufelski, J. Siciński , P. Sochacki, B. Styp-Rekowski, D. Wanecka)

6. Karpacz 27.10 – 31.10.2008, 8 osób (A. Alwin, P. Bagniewski, J. Figiel, M. Gandziarowska,  K. Łęgowska, M. Marach, K. Młynarczyk, D. Senska )

7. Pszczyna-Wisła-Koniaków-Cieszyn 7.11 – 11.11.2009, 9 osób (A. Alwin, A. Awarski, A. Kotlarek, K. Łęgowska, M. Marach, P. Melon, K. Młynarczyk, K. Mrugowski, E. Wanecka )

8. Łeba 1.06 – 3.06.2009, 10 osób (A. Alwin, P. Bagniewski, D. Czymek, A. Kotlarek, K. Krajewski, K. Łęgowska, M. Marach, M. Lewandowski, K. Mrugowski, D. Senska )

9. Kudowa Zdrój 13.10 – 18.10.2010, 10 osób (A. Awarski, A. Kotlarek, M. Lewandowski, K. Łęgowska, M. Marach, P. Melon, K. Młynarczyk, K. Mrugowski, D. Pufelski, E. Wanecka )

10. Elbląg-Frombork-Krynica Morska 27.05 – 29.05.2011, 8 osób (A. Awarski, A. Kotlarek, K. Łęgowska, M. Marach, K. Mrugowski, D. Pufelski, Z. Urban, E. Wanecka )

11. Zakopane 3.12 – 8.12.2011, 6 osób (N. Koslowska, M. Lewandowski, M. Marach, K. Mrugowski, D. Pufelski, E. Wanecka )

12. Władysławowo-Trójmiasto-Hel 4.06 – 6.06.2012, 8 osób (P. Chabowski, A. Grocholska, O. Klinkiewitz, N. Koslowska, M. Lewandowski, K. Mrugowski, P. Płotka, D. Pufelski,)

13. Szczawnica 11- 16.06.2013 - (P. Chabowski, A. Grocholska, E. Wanecka, N. Koslowska, M. Lewandowski, K. Mrugowski, P. Płotka, D. Pufelski,)

14. Wrocław-Polanica Zdrój-Miedzygórze 26 - 29.10. 2013 - (K. Mrugowski, M. Lewandowski, D. Pufelski, P. Płotka, A. Grocholska, N. Koslowska, E. Wanecka)