DSC00441.JPGDSC00479.JPGDSC00575.JPGDSC00578.JPGDSC00621.JPGDSC00700.JPGDSC00775.JPGDSC00809.JPGDSC00822.JPGDSC00945.JPGDSC00971.jpgDSC01013.JPGDSC01244.JPGDSC01318.JPGDSC02318.JPGDSC02640.JPGDSC02722.jpgDSC02853.JPGDSC02861.JPGDSC03677+.jpgDSC03683+.jpgDSC03737.JPGDSC03940.JPGDSC04409.JPGDSC04461.JPGDSC04479.JPGDSC04623.JPGDSC04658.JPGDSC04723.JPGDSC05044.JPGDSC05167.JPGDSC05270.JPGDSC05330.JPGDSC05349.JPGDSC05488.JPGDSC05876.JPGDSC05991.JPGDSC06010.JPGDSC06019.JPGDSC06024.JPGDSC06049.JPGDSC06120.JPGDSC06410.JPGDSC06419.JPGDSC06727.JPGDSC07114.JPGDSC07767.JPGDSC07984.JPGDSC08124.JPGDSC08296.JPGDSC08598.jpgDSC08613.jpgDSC08652.JPGDSC08694.JPGDSC08744.jpgDSC08809.jpgDSC08961.JPGDSC09987.JPGDSCF0035.JPGIMG_0333.JPGbajki_z_internatu.jpgg1.jpgg11.JPGg2.jpgg22.JPGg3.jpgg4.jpg

 

 

 

Wspomóż nasz ośrodek 1% - poniższy link wskaże jak to zrobić

link do instrukcji

 

Doświadczenia chemiczne „MŁODEGO CHEMIKA” z uczniami klas 2bp i 3dp

 

5 marca przeprowadziliśmy doświadczenia chemiczne „MŁODEGO CHEMIKA” z uczniami klas 2bp i 3dp. Doświadczenie „Rosnący balon” – obserwowaliśmy wzrost drożdży w butelce i balonie, podczas którego wydziela się dwutlenek węgla. Przeprowadziliśmy także zabawy z „cieczą nieniutonowską” .Stworzyliśmy w misce odpowiednia konsystencję wody i mąki ziemniaczanej, a następnie badaliśmy na wiele sposobów naszą mieszankę. Doszliśmy do wniosku, że właściwości tej cieczy przypominają bagna lub ruchome piaski. Wykonaliśmy również „wulkany”. Aby zrobić „wybuch wulkanu” potrzebowaliśmy tylko wodę, sodę oczyszczaną oraz ocet. Dla ciekawszego efektu dodaliśmy barwnik. Zadania i wnioski podczas doświadczeń były wykonane samodzielnie przez naszych uczniów. Naszym doświadczeniom towarzyszyła radość oraz ciekawość młodych chemików. Dzięki tym zajęciom uczniowie lepiej rozumieją zachodzące procesy chemiczne w otaczającym świecie, ale oprócz nauki ważne jest polisensoryczne doświadczanie świata oraz dobra zabawa.

Patrycja Fikowska i Monika Torchalska